søndag 4. januar 2009

Sweet 2009, dette blir ett knall(hardt) år

Okei, som nevnt i tidligere innlegg har julen gått hardt ut over vekten. Dette er jeg determined å gjøre noe med!
Men hvor skal man starte?? Jeg er ikke en person som klarer å gå rundt sulten...Litt googling derimot, og tipsene for hvordan å bli kvitt fettet uten å risikere å bli utsatt for så lavt blodsukker at du ønsker å myrde lillesøsteren din, er sikret. Og jeg deler dem mer enn gjerne:

*Spis alltid frokost!
*Mosjoner før du spiser frokost, så forbrenner kroppen energi rett fra fettlagrene.
*Spis ofte, men lite(6 ganger om dagen er visst det optimale.)
*Drikk masse grønn te, det øker forbrenningen(minst tre kopper om dagen)
*Kanel har også en positiv effekt på forbrenningen av fett i kroppen, og krom demper evt. søtsug. Krom finner du for eksempel i mandler og andre nøtter.
*Dropp alkohol og sukker(dette er den vanskeligste delen..)
*Tren regelmessig.
*Spis masse frukt og grønt(No shit, Sherlock lissom)
*Kutt ned på karbohydratene. Men som kjære Samir påpeker; "Kroppen vil ikke fungere optimalt uten karbohydrater, så spis trege carbs som du finner i poteter, pasta, ris (helst fullkorn) og grovt brød.
*Esensielle fettsyrer er meget viktig under deffing, så spis masse fet fisk, omega 3-6-9 kapsler eller flytende. En neve (ikke mer) med nøtter kommer også godt med, nerd."
*Drikk rikelig med vann.

Alt dette har du sikkert hør fra før. Det var ganske old news for meg ihvertfall. Så nå gjenstår det bare å gjøre om tankene mine til handlinger. Jeg vil gå ned 3 kilo i løpet av januar. Ett både realistisk og urealistisk mål. Alt avhenger av viljestyrken min. Ønsk meg lykke til!

(ps. noen som har noen andre gode tips?)

-S-

2 kommentarer:

  1. They say talk is cheap, and so is blogging my friend.

    * Kroppen vil ikke fungere optimalt uten karbohydrater, så spis trege carbs som du finner i poteter, pasta, ris (helst fullkorn) og grovt brød.

    * Esensielle fettsyrer er meget viktig under deffing, så spis masse fet fisk, omega 3-6-9 kapsler eller flytende. En neve (ikke mer) med nøtter kommer også godt med, nerd.

    Legg til rådene mine blant de øvrige punktene, så har du fått misunnelige venninner som er klare med godterier.

    3 kg vinterpels? hah, er litt usikker..., but heeey, you might prove me wrong and that action is expensive after all...

    SvarSlett
  2. haha digger at du kaller meg nerd!

    -S-

    SvarSlett