tirsdag 6. januar 2009

I mellomtiden...

I det siste har det vært lite moteblogging her. Men siden vi er inne på slanking, tenkte jeg å poste ett innlegg om hvordan å kle seg slank. Min gode venninne, Seigmann, kom med følgene kommentar til meg her forleden: "Sarah, så tynn du har blitt!".
Jeg svarte med å stirre tilbake i vanntro. Tynn?? Er du gal!

Etter litt refleksjon, kom jeg fram til at det var mitt bevisste klesvalg som hadde lurt min stakkars, søte venninne til å to at jeg hadde klart å riste av meg ett par kilo over natten. Cluet er, det gjelder å skjule de områdene du ikke er så fornøyd med og fremheve de delene du føler fortsatt holder stand. I mitt tilfelle hadde jeg på meg en oversized t-shorte og sorte strømpebukser.

Vi vet jo alle at sort gir en slankere silhuett. Men det er ikke bare fargene som er avgjørende her, men også formen. I og med at magepartiet er den kroppsdelen jeg er minst fornøyd med akkuratt nå, skjuler jeg den ved å unngå kroppsnære plagg. For å ha en motbalanse til det baggy tøyet jeg har på overkroppen, må det jeg putter på beina være tight. Men her går man for sort, eller en annen mørk farge, så selv den slankeste delen av kroppen din opplever en visuell forminskelse. Og voila, du har herved blitt 4 kilo slankere.

Et smalt belte i midjen, som da fremhever det stedet på kroppen hvor du er smalest(hvis du er kvinne, altså) er også ett godt tips.

Mønstrete plagg kan også ha en forminskende effekt, men her må du være veldig obs på hva slags mønster du velger å kle deg med. Tenk balanse.

Å gå med høye hæler er også ett annet, godt tips. Dette gir deg en lengere og automatisk slankere linje. Er du litt fyldig, anbefales det at du velger en hel med litt tykkelse, da det gir ett mer fullverdig inntrykk.

Jeg kommer ikke på noe mer i farten, men jeg legger til flere tips senere om jeg kommer på noen. Jeg tar gjerne imot forslag:)

-S-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar